Zużycie układu wydechowego

Układ wydechowy nie wymaga żadnych zabiegów obsługowych, nie ma też ustalonych cykli wymiany, ponieważ jego trwałość zależy od sposobu i warunków eksploatacji samochodu.

Układy wydechowe to jedne z najważniejszych układów w samochodzie, dlatego też warto zdawać sobie sprawę co powoduje jego nadmierne zużycie. Na pierwszym planie znajdują się wysokie temperatury, na które narażony jest układ (wspomniany rząd 900 oC). Drugim równie ważnym elementem jest korozja wewnętrzna (zwłaszcza związana z jazdą w ruchu miejskim). Podczas rozruchu powstaje kondensacja, która utrzymuje się przy jeździe na krótkich odcinkach. Proces korozji przebiega od wewnątrz tłumika, na zewnątrz blachy jest on najszybszy, gdy auta się nie eksploatuje przez długie okresy, a wewnątrz tłumików kondensuje się woda. Wymienione trudne warunki i narażenia sprawiają, że trwałość układu wydechowego jest ograniczona i wynosi z reguły 4-5 lat.

Dodatkowo, tłumiki warszawa są narażone na uszkodzenia mechaniczne wywołane przez uderzenia przez kamienie lub nieostrożną jazdę.

Nieszczelności układu wydechowego, zwłaszcza na pierwszym jego odcinku, nie tylko wpływają ujemnie na komfort jazdy, lecz także zakłócają działanie sondy lambda i katalizatora ze szkodą dla środowiska i osiągów silnika.

Wyczuwalny we wnętrzu samochodu zapach spalin jest zwykle sygnałem, że układ wydechowy jest nieszczelny. Natomiast hałas słyszalny pod samochodem to informacja, że przewód wydechowy jest przedziurawiony lub jest źle zamocowany.
Bardzo ważne jest by w razie wymiany tłumików czy katalizatora stosować elementy homologowane. Użytkowanie w układzie wydechowym części nie homologowanych może powodować nadmierną emisję trujących gazów, zbyt wysoki poziom dźwięku, bardzo duże zużycie paliwa, często może być przyczyną uszkodzenia katalizatora a nawet silnika.

Katalizator jest elementem bardzo delikatnym! Może zostać uszkodzony, a nawet zniszczony, gdy układ zapłonowy jest wadliwy (odłączone świece) lub jeśli zastosuje się dodatki do olejów, smarów lub paliwa z zawartością ołowiu, tak jak i całkowicie zapchany katalizator uniemożliwi pracę silnika.

Zużycie lub uszkodzenie poszczególnych części wykrywają zwykle pracownicy serwisów w trakcie okresowych przeglądów, choć lepiej jest, gdy potrafi je szybciej zauważyć sam kierowca i zlecić niezwłoczną naprawę.

Profesjonalna koszykówka kraków dla każdego.

Nowoczesne pompy ciepła kozienice do ogrzania twojego domu.

Najlepsze tłumiki pruszków do twojego samochodu.

Skuteczne pozycjonowanie stron częstochowa dla Twojej firmy.

Certyfikowane patchcordy światłowodowe dla przemysłu.